Farmaciile reprezintă ultima oprire în domeniul asistenței medicale, furnizând medicamente și servicii după ce pacientul este diagnosticat. În timpul pandemiei de COVID-19, farmaciștii au fost în prima linie, schimbând percepția pacienților asupra capacității farmaciilor de a răspunde mai multor cerințe care țin de asigurarea îngrijirii sănătății.

Cu toate acestea, presiunile suportate de marja profitului au forțat farmaciile să se concentreze doar pe activitatea tehnică. Pentru a asigura și menține relațiile cu pacienții, farmaciile trebuie să se diferențieze prin oferirea de servicii rapide și eficiente, care să răspundă nevoilor pacientului.

În timp ce majoritatea persoanelor aleg farmacia în primul rând pe baza accesibilității și a comodității, noile cercetări arată că majoritatea pacienților (86%) sunt sau ar fi interesați de o relație semnificativă cu farmacistul și să primească îngrijire și îndrumare cu privire la sănătatea și bunăstarea lor.

Realitatea este că farmaciștii sunt printre cei mai accesibili furnizori de servicii medicale. În medie, pacienții interacționează cu farmaciștii de până la 10 ori mai des decât cu medicul lor primar.

Cercetarea dezvăluie o dorință puternică atât în ​​rândul pacienților, cât și al farmaciștilor ca farmaciile să ofere mai multe opțiuni de îngrijire a sănătății, inclusiv: prescrierea de medicamente, tratarea sau gestionarea afecțiunilor cronice, efectuarea testelor de screening și oferirea de recomandări privind prevenția, precum și recomandarea anumitor consultații medicale. Farmacistii au dorința, expertiza și accesul de a-și extinde rolul pe care îl joacă în furnizarea de servicii, dar sistemele și cerințele actuale îi obligă să lucreze sub capacitățile lor.

Între timp, aceste cerințe tehnice duc la epuizarea farmaciștilor și lipsa folosirii abilităților interpersonale. Farmaciştii raportează o epuizare emoţională copleşitoare din cauza presiunilor de a realiza rapid anumite sarcini grele de muncă şi din cauza lipsei de personal. De fapt, cercetarea a constatat că 1 din 3 farmaciști va părăsi locul de muncă în următorii 2 ani.

Susținerea rolului farmacistului nu numai că va aduce beneficii pacienților, ci oferă și posibilitatea de a-și construi o carieră solidă. Integrarea farmaciștilor în echipa extinsă de furnizare a serviciilor medicale ar putea atenua presiunea crescândă a penuriei de medici de familie și ar îmbunătăți accesul, experiența pacienților și rezultatele.

S-au identificat trei aspecte cheie pe care organizațiile le pot întreprinde pentru a atinge întregul potențial al farmaciștilor și pentru a genera valoare prin reducerea costurilor, crearea de noi fluxuri de venituri și furnizarea de îngrijiri proactive:

  1. Empatia în relațiile cu pacienții

Realizarea de investiții necesare (în automatizare, instrumente ale inteligenței artificiale sau suport robotic) pentru a elimina din activitatea farmaciștilor sarcinile cu valoare redusă. Farmaciile pot continua să-și îndeplinească atribuțiile, apelând la produse și servicii digitale care oferă confort. În același timp farmacistul se poate concentra asupra relațiilor cu pacienții. De asemenea, acest aspect va genera economii privind costurile, care sunt generate de automatizarea sarcinilor și realocarea resurselor.

  1. Farmacistul devine prim furnizor de asistență medicală

Creșterea rolul farmacistului ca furnizor de asistență medicală pentru a sprijini o gamă mai largă de nevoi ale pacienților. Farmacistii pot suplimenta serviciul de îngrijire primară. Pentru a deveni prima linie de îngrijire, farmaciile trebuie să exploreze modele diferențiate de rambursare alături de structuri de stimulare a farmaciștilor. În plus, farmaciștii pot avea nevoie de pregătire suplimentară pentru a oferi servicii de îngrijire, care să se aliniaze cu expertiza lor și să răspundă întregului ecosistemul de sănătate.

  1. Partener proactiv în cadrul echipelor de îngrijire

Relația cu pacientul și expertiza medicală îi determină pe farmaciști să se alăture echipei de îngrijire. În parteneriat cu alți furnizori de servicii medicale, farmaciile pot construi relații bazate pe încredere și pot îmbunătăți rezultatele stării de sănătate a pacienților.

Pe lângă administrarea planurilor de tratament sau a celor privind performanța individuală a noilor servicii de sănătate, farmacistul trebuie implicat în îngrijirea continuă axată pe descoperirea și tratarea cauzei principale a bolii, pe medicina preventivă și pe consilierea pacientului. Acest lucru va necesita alinierea cu planurile locale de sănătate și sistemele de sănătate pentru a permite farmaciilor să ofere parteneriate de îngrijire în cadrul comunității locale.

Este momentul ca farmaciile să răspundă acestui interes din ce în ce mai mare, prin extinderea sferei de servicii. Farmacistul trebuie să acorde o atenție mai mare relațiilor cu pacienții, serviciilor clinice sau expertizei medicamentelor. Organizațiile care profită de această oportunitate vor crea o experiență mai bună pentru pacienți și farmaciști, vor reduce costurile și vor obține surse de venituri suplimentare pentru a-și dezvolta afacerea.

 

Sursă: PharmacyTimes.com