”Am realizat în anul 2021 un amplu studiu sociolog, care a măsurat percepția populației în ceea ce privește farmacistul. Rezultatele acestui studiu au fost mai mult decât îmbucurătoare și arată că peste două treimi din populație are o percepție foarte bună și bună despre farmaciști și interacțiunea cu aceștia. Așadar încrederea în farmacist există, iar deficitară nu este recunoașterea ci răsplata activității sale”, a declarat farmacistul Răzvan Prisada – Colegiul Farmaciștilor din România în cadrul webinarului Farmacia Viitorului.
Răzvan Prisada a vorbit despre experiența sa de tânăr antreprenor, dar și despre percepțiile legate de marketing ale colegilor farmaciști: ”Am început în anul 2007 și asociam atunci cuvântul ”marketing”, cu răul care li se întâmpla farmaciilor, mai ales celor mici. Marketingul îl percepeam drept o încearcare de păcălire a pacienților, făcută în detrimetrul farmaciilor mici. Mi-am dat seama târziu că, de fapt marketingul specializat, cel specific farmaciei, nu privește doar farmacia, ci și profesia și este de fapt parte din proiectul la care muncesc de mai bine de 4 ani de zile, respectiv încercarea de repoziționare a profesiei de farmacist în cadrul sistemului de sănătate”.
Webinarul Farmacia Viitorului a avut loc în 27 septembrie 2022 și a abordat tema ”Marketingului în farmaciile independente”, fiind ce-a de-a patra întâlnire a comunității în acest an.
Răzvan Prisada a vorbit despre recunoașterea și renumele profesiei de farmacist, dar și despre necesitatea ca această recunoaștere să fie urmată de o recompensă pe măsură, inclusiv financiară. ”Este absolut normal să fie printre noi persoane care asociază ideea de marketing cu reclama agresivă, cu reclama care încearcă prin orice mijloace să convingă oamenii să cumpere de la respectiva farmacie. Cred că, de fapt, adevărul este la mijloc: degeaba ești cel mai bun profesionist disponibil în orașul tău, fără un marketing adecvat nu o să te poți face cunoscut suficient și nu o să obții beneficiul pe care îl meriți. Dar, la fel, marketingul fără substanță își dovedește minciuna la un moment dat”, a declarat în încheierea intervenției sale Răzvan Prisada – Colegiul Farmaciștilor din România.
DESPRE FARMACIA VIITORULUI
FARMACIA VIITORULUI este o comunitate ce include specialiști din domeniul farmaceutic, farmaciști, asistenți farmacie și lideri din domeniul farmaceutic, dezvoltată de Oameni și Companii din anul 2018 cu susținerea partenerilor Alliance Healthcare România și Alphega Farmacie. Platforma digitală a comunității este disponibilă la www.farmaciaviitorului.ro.
Vă puteți abona gratuit la newsletterul bilunar Farmacia Viitorului, pentru a afla despre întâlnirile și activitățile comunității, aici: https://farmaciaviitorului.ro/newsletter/.