Românii au cumpărat în perioada aprilie 2021 – martie 2022 medicamente în valoare de 22,2 miliarde lei (4,51 miliarde euro), la preţ de distribuţie, cu 22,6% mai mult faţă de perioada anterioară, iar ca volum au fost distribuite pacienţilor români 678,5 milioane cutii, în creştere cu 12%.
Conform raportului Cegedim Customer Information, medicamentele pe bază de reţetă (Rx) din farmacii au atins 13,01 miliarde lei (+16,8%) medicamentele fără prescripţie (OTC) din farmacii au însumat 5,93 miliarde lei (+30,3%), iar segmentul de spital 3,33 miliarde lei (+35,1%).
Izolând impactul semnificativ al programelor cost-volum-rezultat (CVR) şi cost-volum (CV) din retail, ce totalizează cca. 1,56 miliarde lei, piaţa de medicamente Rx fără contract din farmacii a crescut faţă de perioada de referinţă cu 14,7%, la valoarea de 11,45 miliarde lei. Numărul total de zile de tratament a crescut cu 8%.
În primul trimestru din 2022, valoarea totală a medicamentelor eliberate către pacienţi s-a ridicat la 6,03 miliarde lei, în creştere cu 22,8% faţă T1 2021, în condiţiile în care medicamentele din retail au crescut cu 21,5% iar cele consumate în spitale cu 30,7%.
În volume componența principalelor 10 corporaţii pentru ultimele 12 luni nu se modifică în comparație cu trimestrul anterior. Astfel, pe primul loc se situează corporația Zentiva (inclusiv Labormed și Alvogen) cu vânzări de 72,1 mil. unități, urmată de Sun Pharma (inclusiv Terapia) cu 64,7 mil. unități și Servier (inclusiv Egis) cu 38,3 mil. unități.
Topul primilor 10 jucători este completat de GlaxoSmithKline (31,9 mil. unități), Sanofi (31,7 mil. unități), Krka (30,0 mil. unități), Viatris (29,5 mil. unități), Antibiotice (26,2 mil. unități), Biofarm (22,3 mil. unități) și Menarini (20,9 mil. unități).