Când a aplicat pentru prima poziție la Alliance Healthcare România, Mihaela Vișoiu abia terminase Sociologia, știa puține lucruri despre ce înseamnă să faci vânzări; și credea ca va fi un job la care va rămâne atât cât să capete mai multă experiență pe piața muncii.16 ani mai târziu, face parte din aceeași companie, însă pe o cu totul altă poziție.
A început ca Reprezentant de Vânzări prin Telefon la Buzău, apoi a ocupat poziția de Manager Vânzări prin Telefon, care a venit la pachet cu relocarea în Ploiești timp de un an și două luni, iar ulterior a aplicat pentru poziția de Director Național Telesales, funcție pe care o ocupă din 2016. Și această schimbare a presupus o relocare, de această dată la București.
A crescut împreună cu compania și povestește că lucrurile învățate la muncă și-au pus amprenta și în viața personală, unde tratează lucrurile cu aceeași seriozitate. Nu se simte deloc confortabil cu ideea de a eșua sau de a renunța, și îi place procesul prin care treci atunci când te străduiești să găsești cea mai bună soluție.
“Eram o persoană în formare atunci când am intrat în companie, abia împlinisem 22 de ani, iar uitându-mă în urmă, mă leagă foarte multe amintiri de Alliance Healthcare România, și nu mă refer doar la job în sine; m-a format ca individ, mi-a consolidat un alt set de valori, de principii, m-a făcut să fiu mai deschisă la nou și să-mi resetez și nivelul de încredere pe care îl aveam”, spune Mihaela Vișoiu într-un interviu publicat pe pagina de Linkedin Universul Alliance Healthcare.
Crede că lucrurile dobândite și modul său de a fi în cadrul profesional și-au pus amprenta și în viața personală. “Nu cred că la muncă trebuie să îmbraci haina de serviciu, iar când ajungi acasă haina de acasă. Este important să păstrezi un echilibru între viața personală și cea profesională (chiar dacă poate nu îți iese întotdeauna), dar să te dezbraci de-o haină înseamnă să te dezbraci de un anumit caracter, să fii altfel acasă. Eu nu am putut și nici nu mi-am dorit să fac asta. Printre valorile care m-au modelat și pe care le-am transpus și în viața personală se numără rigurozitatea cu care aș vrea să se întâmple lucrurile, aștept profesionalism în tot ceea ce se întâmplă și în viața personală, nu îmi place să tratez lucrurile cu jumătați de măsură. Și cred că și transparența pe care am văzut-o în cadrul companiei m-a ajutat în viața personală”, explică Directorul Național Telesales Alliance Healthcare România.
Nu știe dacă există vreo rețetă perfectă pe care să o urmezi pentru a deveni un bun manager sau un foarte bun om de vânzări, dar spune care sunt lucrurile care au funcționat pentru ea. “E ca un set de valori mai degrabă, acestea lucrează împreună, nu poți pune degetul doar pe una sau pe cealaltă, sunt câteva care coroborate te ajută să diminuezi nu-urile și să dezvolți niște relații puternice atât cu oamenii din echipa ta, cât și în parteneriatele cu clienții. Învață să ai răbdare. Uneori îți dorești să vezi rezultate într-un timp foarte scurt, însă e important ca mai întâi să construiești. Am învățat de-a lungul anilor să mă bucur și de pașii mici pe care îi fac. Fii punctual. Punctualitatea denotă seriozitate, mai ales în aceste vremuri grăbite și aglomerate, timpul este cel mai de preț lucru pe care îl avem. Fii transparent atunci când transmiți un mesaj, explică logica din spate. Și, mai presus de toate, fii foarte bine pregătit, fără să pretinzi că ești cel mai bun”.
Când vine vorba de coordonarea oamenilor din echipă, valorile de la care nu face rabat sunt perseverența și ambiția. “Acestea se întrepătrund. Nu mi-ar plăcea să-i văd pe colegii mei că renunță după primele încercări, ci că se străduiesc și găsesc și alte abordări. Însă e important să nu fie asimilată cu încăpățânarea această perseverență. Nu fac rabat nici de la onestitate și transparență. Lucrurile trebuie tratate cu multă sinceritate și corectitudine. Ca manager, cred că e important să fii atent la nevoile fiecăruia, să discuți la cald cu fiecare om în parte, să fii transparent, și mai cred că ajută mult să fii atent la emoțiile persoanelor din echipă”, conchide Mihaela Vișoiu.
Sursa: https://www.linkedin.com/pulse/step-cu-mihaela-vi%C8%99oiu-cum-ajutat-o-primul-bwv8f/