Pe măsură ce pandemia cu coronavirusul Covid-19 a crescut și s-a diminuat, mai multe companii biofarmaceutice au experimentat creșteri și scăderi spectaculoase ale veniturilor, iar campionii ultimelor luni sunt producătorii de medicamente inovative pentru diabet și obezitate.

În ultima perioadă, vânzările farmaceutice au devenit ceva mai stabile, iar singurii producători de medicamente care prezintă creșteri semnificative ale veniturilor sunt cei care produc tratamente de nouă generație pentru obezitate și diabet, respectiv companii Novo Nordisk și Eli Lilly, care au atras cea mai mare atenție în momentul raportării cifrelor lor.

Dintre primele 20 de firme din industrie, clasificate după vânzări, Novo Nordisk cu o creștere de 32% și Eli Lilly cu un avans de 28%, au înregistrat cele mai spectaculoase creșteri ale veniturilor, locul trei nefiind nici măcar aproape de ele. Nicio altă companie din top 20 nu a înregistrat o creștere a vânzărilor mai mare de 11%.

Cădere grea pentru jucătorii importanți în pandemia COVID-19

Pfizer (-54%) a fost singura companie din top 20 cu o scădere de două cifre de la an la an. Vânzările de produse COVID au denaturat însă cifrele Pfizer din anul 2021. Compania a fost dezamăgită de performanța trimestrială a produselor sale COVID, așa că a redus proiecția sa de venituri pentru ultimul trimestru din 2023 cu 1 miliard de dolari și a spus că ia în considerare măsuri de reducere a costurilor.

În mod similar, partenerul Pfizer pentru vaccinul COVID, BioNTech (-95%) a înregistrat o scădere masivă, ca și cei de la Moderna (-93%). Ambele companii (Moderna și BioNTech) erau între primele 20 de companii la începutul anului trecut, dar au căzut din clasament.

Doar cinci dintre primele 20 de companii au înregistrat scăderi de o singură cifră în acest trimestru. Acestea sunt Roche (-7%), Bristol Myers Squibb (-6%), AbbVie (-5%), Viatris (-5%) și Bayer (-4%).

Singura firmă care și-a putut atribui pierderea la scăderea vânzărilor de produse COVID a fost Roche. Dar producătorul de medicamente elvețian a avut un motiv de avantaj, deoarece primele cinci medicamente ale sale au crescut vânzările cu cel puțin 40%.

Materialul integral este disponibil pe Fierce Pharma: https://www-fiercepharma-com.translate.goog/pharma/novo-nordisk-eli-lilly-fatten-q2-sales-weight-loss-drugs