„Dacă ar fi să aleg un lucru pe care l-am experimentat în sistemul farmaceutic din UK și să îl aplic în sistemul farmaceutic românesc ar fi sprijinirea asistenței de urgență pentru pacienții din farmacie. Cred că lucrul acesta este esențial, deoarece dacă tu ești un pacient și ai nevoie de medicamentație sau de un test ar trebui să poți să apelezi la o farmacie care îți este mult mai aproape. Personal, am mers la doctor, în decursul a 15 ani de când locuiesc în UK, de aproximativ 5 ori, deoarece pentru orice aș avea nevoie pot apela la o farmacie”, susține Mariola Valero, Pharmacist Head of Value Proposition, Alphega Pharmacy Europe, invitatul special al ultimei întâlniri „Farmacistul Antreprenor” din acest an, dedicată serviciilor oferite pacienților în cadrul farmaciilor comunitare.
Studenți la farmacie din toată țara au participat joi, 8 aprilie, la cel de-al șaselea Webinar și ultimul din Competiția „Farmacia Viitorului” 2021 și au aflat de la Mariola Valero, Pharmacist Head of Value Proposition, Alphega Pharmacy Europe, farmacist comunitar în Marea Britanie și în Spania timp de 12 ani, despre rolul farmaciei în comunitate, rolul farmacistului în ecosistemul medical și nu în ultimul rând despre campanii și servicii de care pacienții pot beneficia în farmacie, aducând și exemple practice din sistemul farmaceutic din țări precum Olanda, Italia, Germania, UK și Spania.
O diferență între sistemul farmaceutic din România și cel din alte țări precum UK, este aceea că sistemul de sănătate este interconectat cu cel farmaceutic, informația fiind distribuită mult mai simplu, lucru care duce și la o ușurare în modul de tratare a unui pacient: „Dacă sistemul medical este conectat la sistemul farmaceutic atunci modul de tratare a unui pacient poate fi cu mult ușurat și îmbunătățit. Există două moduri de comunicare între sistemul medical și cel farmaceutic, și anume: dacă este identificată o problemă din partea farmaciei, automat doctorul va fi înștiințat de acest lucru, iar dacă doctorul identifică o problemă cu medicamentația, automat farmacistul va ști. De aceea, dacă aceste două sisteme sunt interconectate, totul va deveni mult mai simplu. Dintre toate tipurile de tehnologii nou apărute, cred că telemedicina este în centrul atenției, cel puțin în ultima vreme”, a mai declarat farmacistul șef Mariola Valero.
„Un sfat pe care îl pot acorda viitorilor farmaciști, este acela ca nu trebuie să se conformeze unei norme și să creadă că unicul lucru pe care un farmacist îl poate face este acela de a elibera medicamente. Puteți face mult mai mult decât atât! După cum am mai spus, studiați un domeniu destul de complex și de greu. Experiența personală trăită in UK ca farmacist, mi-a arătat cât de capabil este un farmacist și ce impact poate avea asupra pacienților. Îi putem învăța atât de multe despre medicamentație, despre gestionarea bolilor, despre stilul de viață pe care îl pot adopta. Sunt nenumărate lucruri pe care le puteți face, trebuie doar să luptați pentru cariera voastră”, a fost sfatul farmacistului șef,Mariola Valero, pentru studenții de astăzi, viitori antreprenori de mâine.
Webinarul din seria Farmacistul Antreprenor, cu tema „Servicii oferite pacienților în cadrul farmaciilor comunitare” este cea de-a șasea activitate a Competiției Farmacia Viitorului și ultima din anul 2021.
Despre Competiția Farmacia Viitorului 2021
Competiția Națională Farmacia Viitorului 2021, dezvoltată de Oameni și Companii cu susținerea Alphega Farmacie și Alliance Healthcare România a ajuns la etapa realizării eseului. Studenți la farmacie din anii I-V, din toată țara, pot transmite lucrările lor până la data de 29 aprilie 2021. Tematica generală, în care trebuie încadrată lucrarea, este Viitorul serviciilor în farmacie, iar marele premiu este o vizită la Boots Londra, liderul farmaciilor din Marea Britanie și membru al Grupului Walgreens Boots Alliance.
Regulamentul complet al competiției și Ghidul de realizare a lucrărilor pot fi consultate aici.
Programul Farmacia Viitorului, lansat în 2018 de Oameni și Companii, împreună cu Alliance Healthcare România și Alphega Farmacie, este dedicat viitorilor farmaciști și își propune să sprijine studenții să răspundă provocărilor meseriei de farmacist în România, așteptărilor studenților înainte de a intra pe piața muncii, să marcheze schimbările din ultimii ani și evoluția pieței farmaceutice din România, dar și să prezinte noile tehnologii folosite în domeniul sănătății și aplicații dedicate farmaciștilor. Detalii suplimentare pe pagina competiției accesibilă AICI.
—
Alphega Farmacie este comunitatea europeană de farmacii independente cu peste 7200 de membri, ce activează în 10 țări. Conceptul a fost lansat în Europa în anul 2001, iar în România în anul 2016. În prezent comunitatea Alphega din România reunește 700 de membri și peste 2500 farmaciști.
Alliance Healthcare România este unul dintre cei mai importanți distribuitori de medicamente și parafarmaceutice, membru Walgreens Boots Alliance, lider mondial în industria farmaceutică și de frumusețe, prezent în 25 de țări și având peste 415,000 de angajați.
Oameni și Companii este o organizație de marketing și tehnologie care utilizează un ecosistem propriu de 30 platforme digitale și +100 de comunități business și profesionale administrate.