“Am fost dintotdeauna foarte competitiv. Asta vine din viața mea personală, mi-a plăcut foarte mult sportul. Nu m-am prezentat niciodată la vreo competiție cu gândul doar de a participa, întotdeauna mi-am dorit să câștig și niciodată nu a fost suficient de bun orice alt rezultat cu excepția locului întâi. Obișnuiam să aplic acest principiu și în viața profesională”, spune Ionuț Gălățanu, Director Național de Vânzări Farmacii Alliance Healthcare România, într-un interviu pentru Newsletterul lunar al profesioniștilor Alliance Healthcare România.
“În timp am învățat că e bine să fii competitiv până la un punct. Vreau să cred că în acești 15 ani am reușit să mă adaptez un pic mai bine, să rămân în continuare un spirit competititv, dar la un nivel constructiv”.
Ionuț Gălățanu mărturisește că visul său a fost să devină director de sucursală. “Asta îmi doream atunci când eram agent de vânzări. Am depășit acest obiectiv după câțiva ani, în momentul de față conduc echipa de directori regionali – foștii directori de sucursală – și sunt foarte mândru că am ocazia să lucrez cu ei. Sunt colegi pe care îi admiram foarte mult și îmi doream să ajung ca ei”.
Este important să progresezi în etape, subliniază Directorul Național de Vânzări Farmacii Alliance Healthcare România. “Atunci când am ocupat prima poziție de coordonator, echipa respectivă se plasa la coada clasamentului, iar în doi ani am reușit să urcăm în top trei echipe din țară, din 22 câte erau atunci. Contează mult să ai răbdare, să progresezi în etape și să-ți stabilești un obiectiv rezonabil. Construirea unei echipe este una dintre etapele cheie. De asemenea, o etapă absolut necesară sunt și greșelile. Dacă nu faci greșeli, nu poți evolua, nu ai cum să progresezi”.
Așa cum industria medico-farmaceutică și lumea din care facem parte sunt într-o continuă schimbare, și leadershipul progresează, chiar daca bazele rămân aceleași, mai spune Ionuț Gălățanu. “Acum 15 ani credeam că trebuie să fii o persoană foarte bine organizată ca să fii un director de sucursală bun, foarte exigentă, ambițioasă, cu spirit analitic, să fii dispus la a te instrui permanent și să fii foarte bine informat. Acum cred în continuare că un lider trebuie să aibă multe dintre aceste calități, la care se adaugă și altele foarte importante: atenția îndreptată către nevoile oamenilor, deschiderea la dialog, să te poți adapta în funcție de persoana cu care stai de vorbă și să fii dispus la schimbare”.