Succesul în logistică se măsoară, în general, prin creșterea eficienței, costuri mai mici, control mai bun al stocurilor, utilizare mai inteligentă a spațiului din depozit, satisfacția clienților și furnizorilor și mulți alți indicatori. Însă, dincolo de cifre și statistici, procese, proceduri și automatizări, ingredientul esențial este altul.
Despre acest ingredient esențial și despre provocările managerului unui depozit central de produse farmaceutice, vorbește Ionuț Căulea, Manager Logistic Depozit Central Alliance Healthcare România.
Ești unul dintre veteranii echipei Alliance Healthcare România. Când și cum a avut loc întâlnirea ta cu domeniul și cu această companie?
Din punct de vedere al timpului petrecut în companie, da, e o perioadă considerabilă, dar sincer, nu știu când și cum a trecut acest timp, atât de repede. Primul contact a fost în 2008 când am participat la un interviu pentru postul de reprezentant medical în cadrul departamentului Vânzări Spitale al sucursalei Iași. Deși interviul a decurs bine de ambele părți, nu m-am identificat foarte bine cu cerințele postului și, astfel, m-am văzut nevoit să nu accept poziția. Presupun că modul în care m-am prezentat a fost, însă, unul convingător, căci, în decurs de câteva zile am fost contactat pentru poziția de Responsabil Comercial în aceeași sucursală. Așa a început călătoria mea alături de companie.
La acel moment, deși eram la început de carieră, aveam, totuși, o oarecare experiență în domeniu, câștigată anterior din postura de agent import-export într-o companie locală ce activa pe piața parafarmaceuticelor și materiilor prime pentru producția de medicamente. Însă, fara nici un dubiu, în Alliance Healthcare România m-am șlefuit și am evoluat!
Cum arată o zi tipică de lucru în depozitul central de produse farmaceutice din perspectiva managerului? Cât e rutină și cât e nevoie să te adaptezi situațiilor punctuale?
Rutina, pot zice că e o raritate în activitatea mea. Sunt acele momente din zi/lună când sunt efectiv absorbit în rapoarte, în rest, având atenția îndreptată către oameni și dorința de a obține cele mai bune rezultate împreună, variațiile și situațiile neașteptate apar aproape zilnic. Chiar dacă vorbim de aceleași procese și, de cele mai multe ori, de aceiași oameni care gestionează și execută acele procese, inevitabil, zilnic, căutăm să identificăm noi metode de a desfășura mai eficient acele procese, de a ușura și crește nivelul de calitate. Astfel, rareori zilele se aseamănă.
De-a lungul carierei tale, cu siguranță te-ai întâlnit cu numeroase situații neprevăzute sau provocări pe care le-ai depășit cu succes. Cum abordezi de obicei situațiile dificile? Ce experiență a avut un impact mai puternic asupra dezvoltării tale profesionale?
La început, o provocare era percepută de mine ca o plimbare într-un montagne russe, apărea provocarea, nu conștientizam nivelul și impactul încă de la început, apoi ajungeam în zona de coborâre unde se declanșau pe rând stresul, necunoașterea și emoția. Acum, s-au mai aplatizat aceste vârfuri emoționale, experiența și timpul își spun cuvântul. În general, provocările intră într-o matriță în care limitele sunt controlate de mine, permit trecerea elementelor negative (stres, emoție etc.) doar atât cât e necesar pentru a mă ține în priză, dar nu până în punctul de a deveni atât de nocive încât să mă abată de la rezolvarea situației respective.
Ca experiențe marcante, acomodarea cu ritmul companiei la început, trecerea de la poziția de responsabil comercial la cea de director logistică în sucursala Iași, relocarea depozitului Iași, implementarile de automatizări, relocarea în București în poziția curentă ar fi cumva, punctele nodale. În final, tuturor le-am facut față, zic eu, bine!
Prin ce anume consideri că se caracterizează o echipă cu adevărat performantă în logistica farmaceutică? Cum poate managerul să contribuie la această perfomanță?
Vă recomand să priviți echipa noastră pentru răspuns! Rezultatele, modul de reacție în momentele critice, colaborarea între procese, colaborarea între lideri, direcția unică, având mereu același scop – să fim cei mai buni pentru clienții noștri interni și externi!
Ce îți place cel mai mult la ceea ce faci?
Provocarea de a construi dintr-un grup de oameni o echipă performantă, care să aibă același scop. Evident rezultatul, unul pozitiv, e „adrenalina liderului”.