Indexul Pharma AI Readiness evaluează cât de pregătite sunt companiile farmaceutice de top să adopte și să răspundă la tehnologiile AI care evoluează extrem de rapid în ultimii ani. Numeroase companii au anunțat în ultimul an semnarea unor parteneriate strategice cu start-up-uri din această zonă și investiții serioase în tehnologie, dar care sunt cele mai bine echipate pentru a profita de tehnologie?
Lansat de CB Insights, Pharma AI Readiness Index este un clasament al celor mai mari 50 de companii farmaceutice din America și Europa, în funcție de capitalizarea pieței, pe baza capacității lor demonstrate de a atrage talente AI de top, de a executa proiecte AI și de a inova prin cercetare – dezvoltare și investiții.
Roche și Bayer sunt cele 2 companii farmaceutice cu cele mai bune scoruri, în primul rând datorită gradului ridicat de inovare AI prin achiziții, investiții și brevete. La fel ca Roche și Bayer, alte companii cu scoruri mari au făcut investiții semnificative în instrumente AI, dar au o mai mică capacitate demonstrată de a executa inițiative în acest domeniu.
În mai, Eli Lilly a semnat o colaborare de 250 de milioane de dolari cu XtalPi , startup-ul cel mai bine finanțat în descoperirea și proiectarea medicamentelor AI . Mențiunile despre AI au crescut în declarațiile AstraZeneca privind veniturile din trimestrul 1 al anului 2023 Și Sanofi și-a anunțat ambiția de a fi „prima companie farmaceutică alimentată de inteligență artificială la scară” într-un comunicat de presă din luna iunie.
Pentru a evalua cât de pregătite sunt primele 50 de companii farmaceutice să se adapteze la un peisaj AI care evoluează rapid, specialiștii CB Insights au urmărit trei piloni cheie: talent, execuție și inovație.
- Talent: scorul de talent măsoară capacitatea unei companii farmaceutice de a atrage și reține specialiști AI. Acest scor se bazează pe datele CB Insights, inclusiv numărul de angajați și angajații cheie AI.
- Execuție: scorul de execuție măsoară capacitatea unei companii farmaceutice de a aduce pe piață produse și servicii bazate pe inteligență artificială, precum și de a implementa IA la nivel intern în cadrul funcțiilor corporative. Acest scor se bazează pe datele CB Insights, inclusiv relațiile de afaceri, mențiunile media pentru lansarea de produse și transcrierile veniturilor.
- Inovație: scorul de inovare măsoară istoricul unei companii farmaceutice în ceea ce privește dezvoltarea sau dobândirea de noi capabilități AI. Acest scor se bazează pe datele CB Insights, inclusiv brevete, achiziții și activitatea de încheiere a tranzacțiilor.
Sursa: CBS Insights: https://www.cbinsights.com/research/ai-readiness-index-pharma/