”Farmacia Viitorului trebuie să fie orientată către pacient, astfel încât serviciile de asistență farmaceutică să fie executate la un nivel de calitate înaltă și să asigurăm un tratament optim, potrivit, individualizat, pentru fiecare pacient în parte. Și, în primul rând, cred că este importantă empatia în profesia noastră, dar și competența și profesionalismul, cu care abordăm fiecare pacient în parte, sunt esențiale”. Acestea sunt doar câteva dintre ideile ce alcătuiesc viziunea profesională a Diandrei-Elida Bobocioiu, studentă în anul V la Universitatea de Medicină şi Farmacie „Iuliu Haţieganu” din Cluj-Napoca, Facultatea de Farmacie, ocupanta locului întâi la concursul ”Farmacia Viitorului”.
Concursul, o provocare
”Competiția Farmacia Viitorului mi s-a părut un proiect interesant, o provocare să spunem ce ar trebui îmbunătățit, cum am vedea în serviciile farmaceutice sau ce ar putea fi adus în plus. Mi s-a părut interesant că ne-am putut exprima pe un plan destul de larg și bine pus la punct, pe mai mulți pași. Iar tema eseului meu a fost asistența farmaceutică. M-am axat conceptul de farmaceutical care, având ca șablon modelul canadian, în care farmaciștii prescriu rețete. Am mers pe partea de organizator de medicamente pentru fiecare pacient, pe partea de analiză a rețetelor, a tratamentului și monitorizarea parametrilor și cum evoluează fiecare pacient, aflat sub o anumită de medicație”, a arătat Diandra-Elida Bobocioiu.
”Toate webinariile mi s-au părut interesante, atât partea financiară, cât și partea de management. Însă ultimul webinar mi-a stârnit curiozitatea cel mai mult, cel în care ni s-au prezentat servicii farmaceutice din străinătate, în paralel cu cele din România. Am văzut ce se poate face în plus, ce au alte țări în plus față de noi și ce ar mai putea fi îmbunătățit”, a mai spus premianta.
Competiția Farmacia Viitorului 2021
Studenții la farmacie din toată țara s-au putut înscrie în Concursul Național Farmacia Viitorului 2021, din cadrul programului de informare, activare și implicare, dedicat lor și dezvoltat de Oameni și Companii cu susținerea Alphega Farmacie și Alliance Healthcare România. Tematica din acest an a fost Farmacistul antreprenor.
Competiția a avut 2 etape:
- Seria de 6 webinarii Farmacistul antreprenor, care le-a oferit studenților oportunitatea de a colecta puncte pentru participare, pe de o parte, și pentru completarea unui chestionar la finalul fiecărui webinar, pe altă parte. Marketing și promovarea farmaciei, Managementul financiar al farmaciei, Managementul operațional al farmaciei, Managementul echipei în farmacie, Gestiunea emoțiilor și interacțiunea cu pacienții și Servicii pentru pacienți în cadrul farmaciilor comunitare au fost temele webinariilor;
- Eseurile cu tema Viitorul serviciilor în farmacie, jurizată de board-ul știintific Farmacia Viitorului.
Câștigătorul competiției a fost desemnat prin însumarea punctelor obținute pentru fiecare activitate din concurs – punctaj participare webinarii + punctaj chestionare de evaluare + punctaj eseu.
Program dedicat viitorilor farmaciști
Programul Farmacia Viitorului, lansat în 2018 de Oameni și Companii, împreună cu Alliance Healthcare România și Alphega Farmacie, este dedicat viitorilor farmaciști și își propune să sprijine studenții să răspundă provocărilor meseriei de farmacist în România, așteptărilor studenților înainte de a intra pe piața muncii, să marcheze schimbările din ultimii ani și evoluția pieței farmaceutice din România, dar și să prezinte noile tehnologii folosite în domeniul sănătății și aplicații dedicate farmaciștilor. Unul dintre obiectivele programului este acela de a îmbina partea teoretică cu studii de caz și aplicații practice, pentru a pune baze cât mai solide în procesul de asimilare a informației, de la specialiști și profesioniști aflați în acest moment în farmaciei către viitorii specialiști, cei care vor contrui Farmacia Viitorului.