“În urmă cu aproximativ un an, am acceptat provocarea lansată de profesioniștii din domeniul sănătății și am început dezvoltarea primului chatbot din România, care a fost avizat de către Agenția Națională a Medicamentelor și Dispozitivelor Medicale. Diabeta utilizează algoritmi de inteligență artificială, fiind astfel capabil să răspundă singur la întrebările utilizatorilor” ne-a povestit Mihaela Onofrei, GM & Co-Founder Apollo AI Technologies începuturile apariției Diabeta, în cadrul Orei Specialistului Rodiabet din 6 iulie 2023.
Pentru a se asigura că Diabeta răspunde corect la întrebările adresate de specialiști, echipa Apollo s-a asigurat că folosește doar informații din surse oficiale, avizate de către autorități, precum Protocolul Terapeutic de Diabet, Ghidul de Management al Diabetului Zaharat, Protocoalele Moleculelor, respectiv Rezumatele Caracteristice ale Produselor utilizate în Programul național de diabet. ”În plus, lucrăm intens alături de o echipă medicală care ne ajută să implementăm în mod continuu noi funcționalități pe care le testăm și validăm împreună. Un alt aspect foarte important de precizat este faptul că actualizăm informațiile procesate în mod constant, iar utilizatorii aplicației noastre pot avea certitudinea că au acces la cea mai recentă versiune a documentației” a continuat să explice Mihaela Onofrei funcționarea chatbotului Diabeta.
450 MEDICI FOLOSESC DIABETA
Peste 450 de medici utilizează deja Diabeta, majoritatea acestora fiind medici diabetologi, pentru că acesta a fost segmentul pentru care a început dezvoltarea chatbotului, însă datorită participării la evenimentele medicale mari, echipa Apollo a identificat noi posibilități de dezvoltare și noi funcționalități care pot fi de un real ajutor și altor categorii de medici, de exemplu, pentru medicii de familie. ”Am integrat recent și componenta de medicamentație adresată diabetului pe care un medic de familie poate să o prescrie, în concordanță cu protocolul therapeutic, iar în doar câteva secunde Diabeta îi răspunde, conform Protocolului, dacă poate prescrie în mod gratuit respectivul medicament.” a declarat Mihaela Onofrei în cadrul dezbaterii profesionale.
Cea mai nouă funcționalitate a chatbotului Diabeta, care ajută mult atât utilizatorii, cât și echipa de dezvoltare a aplicației, e componenta de acordare de feedback în timp real, care permite echipei de dezvoltare să verifice răspunsurile marcate de utilizator ca fiind incomplete sau incorecte și să valideze răspunsul corect cu specialiștii din boardul științific.
Orice medic interesat, indiferent de specializare, se poate înregistra pe www.diabeta.ro pentru a accesa rapid informații despre tratamentele disponibile pentru diabet și pentru a oferi cea mai bună îngrijire pacienților săi!
Chatbotul utilizează algoritmi de inteligență artificială, fiind astfel capabil să răspundă singur la întrebările utilizatorilor. Diabeta a fost prezentat în cadrul dezbaterii profesionale Ora Specialistului Rodiabet, organizată în 6 iulie 2023 și dedicată medicilor de familie și rolului pe care aceștia îl au în prevenția și screeningul diabetului zaharat. Ora Specialistului Rodiabet este o inițiativă a Platformei RoDiabet dezvoltată cu susținerea partenerilor: Alliance Healthcare România, Alphega Farmacie, Boehringer Ingelheim, Diabeta, Liamed, Medtronic, Novo Nordisk și Worwag Pharma.