În cadrul webinarului „Farmacia Viitorului” organizat la finalul lunii iulie, Gabriel Pavel, Director Regional Fujitsu, a vorbit despre schimbările esențiale legate de transformările digitale din ultimele decenii și impactul acestora asupra industriei farmaceutice.

„Contextul este foarte important pentru discuția de astăzi. Lucrurile s-au schimbat foarte mult în ultimii 15 ani, pentru că s-au întâmplat câteva lucruri esențiale”, a declarat Gabriel Pavel, subliniind trei aspecte majore care au modelat peisajul actual:

  1. Explozia de date: În ultimii 10-15 ani, volumul de date generate și gestionate atât la nivel individual, cât și organizațional, a crescut exponențial. Această creștere rapidă necesită noi abordări în gestionarea și analiza informațiilor.
  2. Procesarea rapidă și accesibilă a datelor: Capacitatea de a procesa date a devenit mult mai rapidă și mai economică, deschizând noi oportunități pentru inovație și eficiență în diferite domenii, inclusiv în sectorul farmaceutic.
  3. Conectivitatea globală: Comunicarea și transferul de date la nivel global sunt acum mai ușor de realizat datorită unei conectivități informaționale sporite. Aceasta permite schimbul rapid de informații esențiale între diferite părți ale lumii.

Organizat pentru a discuta despre ”Integrarea tehnologiei pentru o îngrijire mai bună a pacienților” webinarul Farmacia Viitorului a reunit echipele Apollo AI Technologies și icMED cu farmaciștii practicieni, într-o discuție moderată de specialistul în tehnologie Gabriel Pavel, Regional Director Fujitsu.

Gabriel Pavel a subliniat că dezvoltarea celor trei factori – puterea de procesare, stocare și transmisie a datelor – a dus la apariția unei multitudini de aplicații care vizează rezolvarea diverselor probleme. Totuși, această explozie de date și aplicații nu este lipsită de provocări.

 

„În egală măsură, odată cu explozia de date avem și o explozie de aplicații, care își propun să rezolve tot felul de probleme mai mici sau mai mari. În acest context, apar niște probleme, pentru că această explozie de date și de aplicații, care la prima vedere par a aduce o mulțime de beneficii, vin în paralel și cu probleme de tipul calității datelor”, a explicat directorul regional Fujitsu.

Printre principalele provocări menționate se numără responsabilitatea pentru datele colectate și încrederea în aceste date și aplicații. Gabriel Pavel a remarcat întrebările esențiale cu care se confruntă mulți profesioniști din industrie: „Cine răspunde pentru datele respective? Avem încredere sau nu avem încredere în acele date? Avem încredere sau nu avem încredere în aplicații?”

Intervenția sa a evidențiat importanța unui management eficient al datelor și aplicațiilor în era digitală, subliniind necesitatea impunerii unor standarde de calitate și încredere pentru a naviga cu succes în acest peisaj complex și în continuă schimbare.

 

Webinarul Farmacia Viitorului ” Integrarea tehnologiei pentru o îngrijire mai bună a pacienților” a fost organizat de Oameni și Companii prin platforma Farmacia Viitorului, cu susținerea partenerilor Apollo AI Techonologies – companie românească care contribuie semnificativ la creșterea procentului de adoptare a chatboturilor în domeniul sănătății  și icMED o platformă integrată de soluții software și hardware, destinată profesioniștilor din domeniul medical.  Webinarul a fost promovat pe platforma EventsMax.ro – platforma evenimentelor profesionale și de business.