Conform rezultatelor studiului privind piața de dermatocosmetice din farmacii, Cegedim Customer Information estimează că în perioada aprilie 2021 – martie 2022, volumul produselor eliberate către pacienţi în România a fost de 7,23 milioane cutii, în creștere cu 28,6% faţă de perioada aprilie 2020 – martie 2021.
Valoarea produselor dermatocosmetice a fost de 378,2 milioane lei (76,6 milioane Eur) la preţ cu amănuntul, cu 25,7% mai mult față de perioada de referință.
În trimestrul 1 2022, volumul total al produselor dermatocosmetice din farmacii s-a ridicat la 1,93 milioane cutii, în creștere cu 21,9% față de trimestrul 1 din 2021.
Pe principalele segmente, ratele de creştere în volum au fost de 22,0% pentru produsele de îngrijire a feței, 43,9% pentru produsele destinate îngrijirii corpului și de 25,6% pentru cele destinate îngrijirii părului. Produsele pentru categoria BABY CARE au crescut cu 16,1%, cele pentru protecție solară cu 27,8%, deodorantele cu 77,3%, iar produsele din categoria MAKE UP au crescut cu 13,5%.
Farmaciile din Zona București-Ilfov generează aprox. 30% din consumul de produse dermatocosmetice la nivel național, în volum și aprox. 29% în valoare. În acestă zonă, consumul de produse dermatocosmetice a crescut semnificativ în ultimele 12 luni, cu 54,6% în volum, respectiv cu 47,2% în valoare.
Pe primele locuri în topul corporațiilor care au vândut dermatocosmetice în farmacii în perioada aprilie 2021 – martie 2022, ca valori totale, se situează L’Oreal cu 124,0 mil. lei, urmată de Pierre Fabre cu 75,7 mil. lei și de Naos Skin Care cu 53,4 mil. lei.