Conform rezultatelor studiului privind piața de dermatocosmetice din farmacii, Cegedim Customer Information estimează că în perioada iulie 2021 – iunie 2022, volumul produselor eliberate către pacienţi în România a fost de 7,76 milioane cutii, în creștere cu 27,0% faţă de perioada iulie 2020 – iunie 2021. Valoarea produselor dermatocosmetice a fost de 413,0 milioane lei (83,6 milioane Eur) la preţ cu amănuntul, cu 26,1% mai mult față de perioada de referință.

Studiul privind consumul de produse dermatocosmetice este realizat printr-o metoda cumulativă de agregare a datelor sursă, acoperind mai mult de 60% din farmaciile publice din România (fără grupul Farmacia Tei), începând cu anul 2017.

Piața a fost dominată în volum de produsele pentru îngrijirea feței care au deținut 31,2%, de cele pentru corp cu 23,9% și de cele pentru îngrijirea părului cu 16,9% din volumul total. Primele trei segmente au generat aprox. 72% din volumul acestei piețe.

Pe principalele segmente, ratele de creştere în volum au fost de 24,7% pentru produsele de îngrijire a feței, 31,8% pentru produsele destinate îngrijirii corpului și de 23,5% pentru cele destinate îngrijirii părului.

Farmaciile din Zona București-Ilfov generează aprox. 30% din consumul de produse dermatocosmetice la nivel național, în volum și aprox. 29% în valoare. În acestă zonă, consumul de produse  dermatocosmetice a crescut semnificativ în ultimele 12 luni, cu 47,0% în volum, respectiv cu 43,2% în valoare. Primele 6 din cele 8 euroregiuni ale României contribuie cu 85% la consumul la nivel național, atât în unități cât și în valoare.
În valoare, componența principalelor 10 corporaţii în perioada iulie 2021 – iunie 2022 se prezintă astfel: pe primul loc se situează corporația L’Oreal cu 141,2 mil. Lei, urmată de Pierre Fabre cu 79,4 mil. Lei și de corporația Naos Skin Care cu 56,4 mil. Lei. Topul primilor 10 competitori este completat de companiile Dr. Theiss (16,4 mil. Lei), Natur Product Zdrovit (15,4 mil. Lei), Farmec (12,5 mil. Lei), Ivatherm (11,4 mil.Lei), GSK Consumer Health (7,5 mil. Lei), Uriage (7,1 mil. Lei) și Dr. Kurt Wolff cu 5,1 mil. Lei. Primele 10 corporatii dețin 85,3% din valoarea pieței.