După ce a constatat scăderea utilizării vaccinurilor la femeile însărcinate și la copii, Centrul de Control și Prevenirea Bolilor (CDC) din Statele Unite încearcă să inverseze acest trend în grupurile cheie și să crească gradul de conștientizare cu privire la beneficiile vaccinării antigripale, pentru a încuraja mai mulți oameni să-și facă vaccinurile.

Gripa este o amenințare serioasă pentru gravide și copii. Peste 100 de copii, dintre care majoritatea nu erau vaccinați, au murit după ce au luat gripă în timpul sezonului gripal 2022-23, iar studiile au descoperit că infecția în timpul sarcinii poate provoca boli severe și poate duce la pierderea sarcinii sau reducerea greutății la naștere. Cu toate acestea, utilizarea vaccinurilor a scăzut în ambele grupuri demografice de la începutul pandemiei.

CDC, care a măsurat o scădere cu 16,6 puncte procentuale a utilizării vaccinurilor în timpul sarcinii, a răspuns tendințelor cu campania „De la Sălbatic la Ușor”. Mesajul se bazează pe dovezi că cazurile intens mediatizate din ultimi ani îi îngrijorează pe oameni cu privire la eficacitatea vaccinului și că mulți oameni nu știu, de exemplu, că vaccinurile pot diminua simptomele chiar dacă nu reușesc să prevină infecțiile.

După ce focus grupurile au sugerat că potențialul vaccinurilor de a reduce simptomele rezonează cu publicul larg, CDC a creat o serie de grafice despre modul în care vaccinurile împotriva gripei pot face infecțiile să treacă de la „Sălbatic la Ușoară”. Fiecare dintre grafice prezintă un animal sălbatic, cum ar fi un urs sau un leu, și un echivalent mai drăguț, mai puțin amenințător, cum ar fi o jucărie de pluș sau un pisoi.

CDC s-a hotărât asupra abordării după ce testele cu consumatorii au descoperit că mesajul „a fost bine primit de părinți și de persoanele însărcinate, deoarece a contestat credința că vaccinul antigripal este menit să prevină gripa și a reușit să restabilească așteptările cu privire la vaccinul antigripal”. Mulți oameni care au văzut afișele le-au perceput ca fiind „adevărate” și „realiste”, iar onestitatea s-a tradus în „creșterea încrederii în CDC”.

După ce au stabilit conceptul pentru campania digitală, CDC intenționează să răspândească mesajul prin plasări de anunțuri plătite, conținut organic în rețelele sociale, „parteneriate cu micro-influenceri” și alte activități de acest tip.

Sursa: Puteți citi varianta originală a materialului pe Fierce Pharma

Sursa foto: https://www.cdc.gov/flu/resource-center/shareable-resources.htm