Interviu cu Delia ARON, administratorul Farmaciei Sicofarm şi acţionar în cadrul Farmaciei Sic Volo
1. Ce reprezintă profesia de farmacist pentru dumneavoastră şi ce v-a inspirat să optaţi pentru ea?
Profesia de farmacist reprezinta pentru mine un mod de a contribui la mentinerea starii de sanatate si indrumarea spre un stil de viata sanatos al pacientilor care ne calca pragul. Incercam sa ne pozitionam ca o farmacie de familie, adresandu-ne tuturor categoriilor de varsta, incercam mereu sa venim cu ceva nou pentru fiecare prin campanii de informare si educare si prin largirea plajei de produse oferite in functie de specificul fiecarei farmacii din grupul nostru.
2. Cum a ȋnceput povestea dvs? Vorbiţi-ne puţin despre istoricul farmaciei dumneavoastră?
Farmacia Sic Volo a luat fiinta in anul 1993, fiind preluata de la Oficiul Farmaceutic Deva si functionand in cadrul societatii noastre o lunga perioada ca si farmacie non-stop. Programul de functionare in prezent este unul prelungit, zilnic fiind deschis intre 07.00-24.00.De asemenea s-a pastrat receptura in prezent elaborandu-se zilnic o serie de retete magistrale si oficinale, adresabilitatea pentru astfel de preparate fiind inca foarte ridicata in farmacia noastra.
3. Daca ar fi să vorbiţi despre provocările pe care le aveţi ca farmacist, care sunt ele?
Provocarile ca farmacist sunt pe diferite planuri. Acestea se concentreaza in primul rand pe perfectionarea profesionala continua atat pe plan stiintific cat si al comunicarii cu pacientul. Ultima mare provocare a fost chiar decizia de a adera la la grupul de farmacii independente Alphega, iar in continuare implementarea acestui proiect alaturi de alte proiecte de organizare interioara reprezinta focusul nostru pentru anul 2017. Toate aceste provocari au ca tel unic cresterea calitatii serviciilor oferite in farmaciile noastre.
4. Ce sfaturi aveţi pentru tinerii farmacişti sau studenţi care au de gând să coordoneze, la un moment dat o farmacie?
Pentru tinerii farmacisti care au in plan coordonarea unei farmacii sfatul meu ar fi sa fie in primul rand organizati, sa se informeze pe toate planurile atat economic cat si profesional si sa puna pasiune in ceea ce fac.
5. Care consideraţi că este rolul unui farmacist ȋntr-o comunitate? Cum contribuiţi dvs şi echipa dvs la viaţa comunităţii?
Rolul farmacistului si al farmaciei in societate reprezinta locul unde se face preventia si consilierea in ceea ce priveste administrarea medicamentelor. Farmacistii trebuie in primul rand sa incerce sa opreasca automedicatia si sa isi reconfirme rolul de profesionisti in domeniul sanatatii. Farmaciile noastre vor fi tot mai prezente in viata comunitatii prin campaniile desfasurate, prin apropierea fata de pacient, prin serviciile oferite.
6. Care este, din punctul dumneavoastră de vedere, „reţeta de succes” a unei farmacii?
Nu exista o reteta de succes a unei farmacii ! Trebuie sa ai capacitatea de adaptare pana la atingerea scopului final.
7. Care sunt motivele pentru care pacienţii revin ȋn farmacia dvs ? Puteţi să ne daţi câteva exemple?
Pacientii revin in farmaciile noastre pentru diversitatea gamei de produse atat farmaceutice cat si para-farmaceutice, pentru modul in care sunt tratati si consiliati. Incercam sa oferim o experienta pozitiva atat celor in nevoie cat si apartinatorilor.
8. Farmacistul Alphega reprezintă farmacistul de familie. Puteţi să ne descrieţi conceptul de „farmacist de familie”?
Farmacistul de familie este acel farmacist care isi cunoaste pacientii fideli prin prisma profesiei, le cunoaste istoricul medical si familial si le poate oferi cele mai bune sfaturi in ceea ce priveste stilul de viata, alimentatie, medicatie.
9. De ce ar trebui să se orienteze pacientul către o farmacie de familie, spre deosebire de o farmacie de lanţ? Cum aţi caracteriza activitatea dumneavoastră ȋntr-o astfel de farmacie?
Farmacia de familie reprezentata de farmaciile independente din grupul Alphega este cea mai in masura sa ofere toate beneficiile orientate catre pacient tocmai datorita acestei independente. Farmacia independenta este detinuta de un farmacist , activitatea in cadrul acesteia nefiind afectata de politicile corporatiste ale farmaciilor de lant, conceptul Alphega aducand plus valoare in primul rand la cresterea calitatii serviciilor.
10. Care a fost reacţia pacienţilor când au intrat ȋn noua farmacie SicVolo-Alphega?
Reactia pacientilor a fost una pozitiva, de uimire chiar, farmacia concept Alphega aducand mobilierul deschis care creste accesibilitatea pacientilor la produse cosmetice, para- farmaceutice sau de igiena, dar si contactul direct cu pacientul prin cresterea numarului de posturi de vanzare.
11. Ce s-a schimbat pentru echipa SicVolo odată cu aderarea la programul Alphega?
Echipa Sic Volo odata cu aderarea la Alphega beneficiaza de pregatire minutioasa si mult mai bine organizata decat ce reuseam noi sa facem pana la momentul aderarii, calitatea seviciului farmaceutic devenind deviza noastra.
12. O farmacie Alphega este o farmacie aproape de pacienţi. Cum veţi fi mai aproape de pacienţii dvs de acum ȋnainte?
De acum inainte vom fi si mai aproape de pacientii nostri implementand toate proiectele Alphega, propunand campanii noi si venind in intampinarea nevoilor pacientilor cu promptitudine, respect ,empatie, profesionalism si calitate.
13. Aveti un mesaj pentru pacienţii dvs?
Le multumim tuturor pacientilor care ne-au ramas fideli de-a lungul timpului, tuturor celor care ne vor alege de acum inainte si ii asiguram ca in farmaciile noastre vor fi intotdeauna tratati cu importanta , respect si compasiune.